[O1] Prośba o analizę logów

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • DarekZ
    Classic
    • 2005
    • 26

    [O1] Prośba o analizę logów

    Lepiej zobaczcie jaka jest różnica w Nm :?
    358.8 - 315 = 43Nm :? wow
    A wykres softu seby jest dziwny :? bardzo.
  • Forest
    Ambiente
    • 2004
    • 133

    #2
    [O1] Prośba o analizę logów

    Witam. Mam dziwny objaw podczas przyspieszania. Jak wcisnę gaz - najbardziej jest to odczuwalne na 2 biegu - tak od ok. 1500 obr silnik zaczyna się dławić. Trwa to do ok. 2000 obr. Coś jakby nie dochodziło paliwo. Całe auto zaczyna szarpać. Strasznie jest to wkurzające. Trzeba biegi zmieniać później, bo nie da się jeździć. Auto ma chipa, czyli ok. 115KM. Zrobiłem logi grupy 3 i 11 - może ktoś pomoże to rozszyfrować.




    Dzieje się to tylko przy tych obrotach i na każdym biegu. Później auto już ładnie się zbiera i nie ma żadnych nieporządanych objawów. Tylko w tym zakresie obrotów i tylko pod obciążeniem. Na biegu jałowym wkręca się równo na obroty.

    Komentarz

    • pantol
      Elegance
      • 2004
      • 754

      #3
      Wiesz co, nie znam się za bardzo na tym, ale mam pomysł "poznawczy"
      Czy mógłbyś zalogować jeszcze 008 i zrobic ttakie wykresy jak ja w tym wątku http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...20810&start=15 ??

      Jestem ciekawy, czy wyjdą różnice i jakie. Może przy "czasowym" braku orientujących się w temacie wpadniemy na jakis pomysł? lub stwierdzimy (przy braku różnic) że z tych danych nie da rady ustalić przyczyny - kto wie?

      Co Ty na to?
      Jarek "Vinci"

      Komentarz

      • Forest
        Ambiente
        • 2004
        • 133

        #4
        Właśnie na razie nie dam rady. To jest auto kolegi, a on kawałek ode mnie mieszka. Ale może na dniach coś porobię. A nie masz pomysłu na to? Może coś Ci świta:-)

        Komentarz

        • pantol
          Elegance
          • 2004
          • 754

          #5
          Nie mam zielonego pojęcia
          Jarek "Vinci"

          Komentarz

          • Forest
            Ambiente
            • 2004
            • 133

            #6
            Zrobiłem log grupy 08 - może to trochę rozjaśni sprawę.

            Komentarz

            • rob555
              Rider
              • 2006
              • 748

              #7
              Zrob logi pod pelnym obiazeniem czyli but w podlodze.
              Blok 001, 004, 008
              pozdrawiam

              Diagnostyka i tuning
              hybrydowe wtryski i turbiny
              programy na ulice jak i do sportu

              Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
              www.tune-up.pl

              HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

              Komentarz

              • Forest
                Ambiente
                • 2004
                • 133

                #8
                To było pełne obciążenie - od 1500 do 4500 obr/min. na 3 biegu.

                Komentarz

                • bradley
                  L&K
                  • 2008
                  • 1465

                  #9
                  Z tego widac tylko, ze masz za mala dawke paliwa, a ograniczenie dawki paliwa za duze.
                  Za malo blokow, zrob jak napisal rob555,
                  VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                  Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                  Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                  Komentarz

                  • Forest
                    Ambiente
                    • 2004
                    • 133

                    #10
                    Mam jeszcze log grupy 001, 004 na razie nie zrobię, bo nie mam jak. Może to wystarczy do diagnozy.



                    Zamieszczone przez bradley
                    Z tego widac tylko, ze masz za mala dawke paliwa, a ograniczenie dawki paliwa za duze.
                    Co to dokładnie znaczy? Jaka tego może być przyczyna?

                    Komentarz

                    • bradley
                      L&K
                      • 2008
                      • 1465

                      #11
                      Ekspertem to to ja nie jestem, ale kniga mowi, ze to moze byc kwestia czujnika polozenia podalu gazu albo podczas testu nie wciskales go do deski. Oczywiscie moze byc co innego, ja tylko pisze co kniga mowi.
                      VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                      Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                      Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                      Komentarz

                      • Forest
                        Ambiente
                        • 2004
                        • 133

                        #12
                        Pedał do deski, też myślałem o tym pedale na początku. Ale może ktoś jeszcze coś powie.

                        Komentarz

                        • neck99
                          L&K
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 1326

                          #13
                          Forest,

                          Zacznijmy od MAF- przepływki

                          Zrób logi podczas jazdy najlepiej 4 bieg od 1500 do ok 4200 grup 003, 008, 010 i 11.
                          uwzględnić należy:

                          003: wartości poz. 2 i 3 powinny być podobne najlepiej takie same .
                          jeżeli nie są, coś z przepływka, chyba że w grupie 008 wartość poz. 4 [ograniczenie dymienia] jest wyższa od wartości poz. 3 [ograniczenie momentu obrotowego], a niższa niż wartość poz. 2 [życzenie kierowcy].

                          008: poz. 2, 3 i 4:
                          wartość poz. 2 [życzenie kierowcy] powinna być najwyższa;
                          wartość poz. 3 [ograniczenie momentu obrotowego] powinna być najniższa;
                          wartość poz. 4 [ograniczenie dymienia] powinna być wyższa od wartość poz. 3, a niższa niż wartość poz. 2.
                          jeżeli wartość poz. 4 jest najniższa - G70 mierzy nieprawidłowo.

                          010: poz. 1 i 4:
                          wartość poz. 1 powinna wynosić tyle, ile wskazuje wymagana wartość dla danego silnika [zazwyczaj wartość tożsama z grupy 003 poz. 2];
                          wartość poz. 4 powinna wynosić 100.
                          jeżeli wartość poz. 1 jest mniejsza niż wymagana - G70 mierzy nieprawidłowo.
                          jeżeli watość poz. 4 jest mniejsza niż 100 - pomiar wykonać ponownie [pedał akceleratora nie został wciśnięty do oporu].

                          011 : 2 i 3 powinny być podobne najlepiej takie same .


                          Potem sprawdz turbo ale zacznij o testu 11 z opcja BS !!

                          ECU zwiększy obroty [w różnych zakresach - w zależności od typu silnika]. należy zwrócić uwagę na regularność ciśnień w poz. 3 oraz na poz. 4 - czyli działanie N75.
                          zasadą jest, że w chwili przełączenia się w tryb OFF N75 osiąga wartość 0.0%, a ciśnienie w poz. 2 spada i utrzymuje się na stałym poziomie.
                          w trybie ON: N75 osiąga wartość 100%, ciśnienie w poz. 2 wzrasta i utrzymuje stałą wartość.

                          Na koncu wklej logi

                          Duzo ciekawego o diagnostyce mozecie znaleść na a4 klub
                          Największe forum o Audi A4 i innych modelach marki. 200 tys. użytkowników i ponad 4,7 mln postów, to ogromna baza wartościowej i przydatnej treści.
                          OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
                          SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

                          Komentarz

                          • Forest
                            Ambiente
                            • 2004
                            • 133

                            #14
                            neck99, dzięki bardzo.

                            Komentarz

                            Pracuję...